[Kraftwerk.HU] Florian védelmében + történel em

activer kraftwerkobarcodesender.com
Tue, 06 Aug 2002 12:01:17 +0200

Mint jó gazda, nézegettem az archívumot. A múltkor poénkodtam a Virtua
Ex Machina kapcsán, hogy Florian "csak úgy" ott van/volt mindig a
koncerteken.
Szóval azt tudni illik, hogy Florian a duóban a technikai ember,
elsősorban ő a hangtervező, ő felel a KW-es hangzásért, ő a vocoder-es
is. Ralf inkább a kreatív zenész, aki ezeket a hangzásokat zenévé
komponálja.

- O -

A napokban olvastam egy szaklapban egy visszatekintést 1982
magyarországának informatikai állapotáról (ekkor már egy éve hallgatható
volt a KW ComputerWorld albuma). 1982-ben még hír volt, hogy valamelyik
(COCOM listás "nyugati") informatikai világcég a számítógépeihez
megjelentetett egy display-t (megjelenítőt, monitornak nem nevezném),
amivel a sornyomtatókat ki fogja váltani. (Tudjátok, akkor a
számítógépek a sornyomtatóra lökték ki válaszaikat.)
Aztán talán azt is kevesen tudjátok, hogy az IBM 1981-ben jött ki a
"Personal Computer"-rel (8080-as CPU, 64KB RAM, floppy drive), és
igazából a 90-es évek elején terjedtek el a PC-s hangkártyák.
Mindezt azért írom le, hogy tudatosuljon: valóban úttörők voltak a fiúk,
mert olyan korban csináltak számítógépes elektronikus zenét, amikor az
gyakorlatilag még nem vagy alig (l. Jarre) létezett. Gondoljatok bele,
ma milyen egyszerű a dolgunk: a sarkon veszünk egy PC-t egy SB Live
5.1-es hangkártyával, amire rátöltünk soundfontokat, aztán mehet. Mindez
1980-81-ben elképesztő teljesítmény volt, félelmetesen jó a
ComputerWorld hangzása.

-activer