[Kraftwerk.HU] Re: (no subject)

activer kraftwerkobarcodesender.com
Sat, 17 Aug 2002 10:13:06 +0200

  > Én szerintem nem tett volna jót a 2 évente lemezmegjelenés.

Nem tudom, hogy pontosan mennyi időt töltenek zenekomponálással a fiúk.
Biztosan mindig van más teendőjük is bőven, de ami a lényeg: a
produktivitásuk = zéróval 86 óta. Ezt nem lehet azzal indokolni, hogy
egyedi hangzást csinálnak + perfekcionisták. Sok más együttesnek is van
saját stílusa, hangzása, mégis vannak új és jó anyagaik. Lusták és kész.
Van pénzük, ezért nem számít a bevétel. Ez van. Elvannak, mint a befőtt.
Nézd meg mondjuk a tangerine-t. Mennyi lemezük van, és nem tartom őket
rossznak. Nem hiszek abban, hogy 2-3-4 évente ne lehetne/lehetett volna
kihozni egy új anyagot.
Ami legjobban felháborít, az éppen a ködösítés és a lustaság. Miért nem
tudnak egy lapot feltenni a honlapjukra, hogy "Tisztelt rajongók! Nem
tervezzük új album kiadását 2006. december 31-ig. Amúgy jól vagyunk,
dolgozgatunk. R&F" Ennyi kéne, de erre is lusták, dögöljenek meg a rajongók.

  > Ja, rövid távon kóser: dől a muzsika, mi meg élvezkedünk.

Végülis egy zenésznek ez a feladata, kicsit fellengzősen: a hivatása,
életcélja. Meg mire menne a világ, ha pl. a pékek örökké a tökéletes ízű
kenyér megsütésén dolgoznának? Éhen halnánk. Szóval ez nem hivatkozási alap.
Tudom, ők "robotok", nincsenek érzelmeik. Baromság.

  > De az a zene rovására ment volna. Örülnék új lemeznek, de
  > ha egy hajszálnyit is jobbat tud kihozni, ha vár 1 évet,
  > hát várjon (na jó, ne másfél évtizedet). Ugyanezen okokból
  > nem tenne jót a dupla album.

???

Én nem lettem zenész, de ha két hónapot szánok egy szám kiötléséhez,
akkor is 2-3 év alatt (az ötletek felének eldobása mellett) összeáll egy
"tökéletes" album. Csak akarni és dolgozni kell rajta. A zsenit 99%-ban
a szorgalma különbözteti meg az átlagtól.

Hallgassátok meg pl. a kalózokon hallható "Luton" kódnevű számot. Ez
zeneileg igen csak egyszerűcske, nem? (Nem akartam más szót használni.)
Ti mit mondotok erről, zenész/zenélgető listatagok? Én az alapjait éppen
tegnap játszottam le egy játékszintin, és nem tudok zenélni! Hol van ez
az Autobahn-tól, vagy a Spacelab-tól? Igen messze, tényleg csak a "sound
design" miatt szól jól. És sejtem, hogy az új album ilyesmikkel lesz
tele, úgy lehet majd őket leírni, hogy "futuristic and ambient". Szóval
ilyesmiken kár ennyit dolgozni, de majd a világítós búvárruha miatt
érdekes lesz a produkció.

  > Viszont: már örülnék egy hivatalos koncert felvételnek,
  > vagy egy videoklipekből álló DVD-nek. Ez utóbbit hiányolom
  > a legjobban. Milliókat lehet költeni az újabbnál újabb
  > Britney Spears video DVD-kre, de egy KW sem jött ki.

Nagy dobásra készülnek, ezt érzem. Vagy dupla album lesz, vagy valami
más, de valami egyedi, azt tuti. Ezért is szoroznak ennyit.

Jó lesz majd nyugdíjasként kézhez venni ezt a meglepetés albumot tőlük.

-activer