[Kraftwerk.HU] Re: Meg egy par gondolat activer levelehez

activer kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 12 Sep 2002 12:25:10 +0200

> Meg kell erteni (a kiadoknak), hogy ez is csak egy eszkoz hogy megismerjuk
> leendo kedvenceinket. Nem vagyunk tolvajok.
Ez nem új dolog. 20 éve is másolták a kazettákat.
A kiadóknak az a feladatuk, hogy növeljék a bevételt. Mindent
kifogásolnak, ami ez ellen hat. (De persze nem csak ez a lényeg a dologban.)

> Azt hiszem, nem irtam le egyertelmuen honnan szarmaznak a dalok.
> "Illegalisan" a netrol, _nem_ a kiadotol.
Igen, ez a másik eset akkor.

> Ezek retegzenek amikrol te beszelsz. Ha bementel 70-es evekben egy
> hanglemezboltba, az ujdonsagok kozott ilyenek szerepel(het)tek:
> Stones, Canned Heat, Beatles, Hendrix, Joplin, The Who, Animals, Zeppelin,
Minden zene rétegzene, nem? Kérdés, hogy a médiumok mit ero"ltetnek ránk,
azt hisszük tömegzenének, pedig nem így van.

> Mostanaban volt valamelyik lemezkiado vallalatnak (ahol Zoran is van) egy
> kampanya (A masolas megoli a zenet ... stbstb), ahol tobbek kozt o is
> felszolalt hogy jaj-juj nemkene stb.
Igaza van. Kis ország, kis piac, baromi tehetséges zenészekkel (pl.
Zorán). Még Zorán koncertjeit is szponzorálni kell (VW), hogy gazdaságos
legyen a dolog. Ha nem vesszük az anyagaikat, akkor nem lesz hazai
zenésztársadalom. Akkor aztán ránk szakad a britniszpirsz!

> Linuxert sem kernek penzt, megis sokan megelnek belole.
Igazad van. Ott van az MP3.COM rengeteg, valóban ingyenes MP3-mal. Ez a
zene Linux-a.
OFF Azok a sokan a Linux oprendszer és alkalmazásainak telepítésébo"l,
supportjából és disztribúciójából élnek. Szóval nincs "freeservice".
(Ugye Linuxon igazából csak a Kernelt illik érteni.)  Amúgy én a Linuxot
(régebben RH, 5.2-to"l SUSE) is mindig dobozostul veszem meg (nem
letöltöm, nem másolom), éppen azért, hogy soká éljen és virágozzon. ON

> Ra kell mar jonni hogy a CD nem egyenlo a zenevel!!!!! Csak egy hordozo
> amiert mostanaban irrealis arat kernek. Ha zenet "veszel", nem olyan
> mintha vennel ket gomb fagyit.
Tényleg nem az, a CD csak a hordozó, nem azért fizetsz. Természetesen a
zenéért (a tehetségért, a sok-sok gyakorlással töltött évért, a
hangszerekért, a studiótechnikáért, a rengeteg kísérletezésért stb.)
fizetsz.
Ha a KW mondjuk a következo" albumot pénzért letöltheto" formában fogja
csak terjeszteni, akkor megveszed? CD-n ki sem adják, csak 32 Euro-ért
kapsz egy két napig mu"ködo" accountot a kraftwerk.com-on és kártyás
fizetés után letöltheted. Ez így akkor OK? Én tuti fizetek és húzom le,
és nem érzem majd azt, hogy "hát azért ez pénzbe került!"

> Hidd el, a kiadok a bevetel 9x %-at megtartjak.
Nem hiszem, akkor ugyanis a piac mu"ködése alapján mindenki
kiadóvállalatot alapítana ilyen margóra. De nem ezt tapasztaljuk.
(Itthon pláne nem így van, a hazai zenei piac igazából nem is piaci
alapon mu"ködik, hanem tisztán a "ki kinek a barátja" alapon. Ezért lehet
sikeres itt egy sugar&spice, picasso branch és társaik.)

> A szerzoi szomszedos jogok (igy hivjak ezt a szemetet?) szerint sajat
> hasznalatra, barati kornek lehet masolni zenet. Mint irtam, az adathordozo
> mas: internet, Betamaxkazetta, detto.
Ez nem szemét.
Magadnak minden lemásolhatsz egy példányban, backup célra. Hogy
egyébként mit enged a törvény pontosan, azt nem ismerem, de
csodálkoznék, ha engedné.

> Ezt nem rad ertettem hanem egy kicsit altalanositottam is. Ugyanis a
> harcsabajuszos, kover kapitalista lemezkiadovallalat elnokok ezt ugyanis
> igy gondoljak sajnos :(
Annak a harcsabajuszos, kover kapitalista lemezkiadovallalat elnoknek
van egy csomó alkalmazottja, részvényese, versenytársa stb. Ha szarul
dolgozik, nincs bevétel, akkor cso"dbe jut.

> Azert majd iszol velem egy sort a talalkozon? :)))
Igen (alkoholmentessel!) :-)))
Az italok egy részét én fogom szponzorálni, amit cégem szoftverei után
jogdíjat fizeto" felhasználóknak köszönhetünk. Elo"re is egészségedre!

> PS: Dabas hol talalhato? El tudna engem valaki majd vinni? Kosz
Én szívesen elviszlek, ha addigra meggyógyul a kocsim.

-activer