[Kraftwerk.HU] Vocoder
A Tonal Diktatur
kraftwerkobarcodesender.com
Sat, 19 Jul 2003 22:43:53 +0200 (CEST)
> és pontosan azért sz_r sokaknak az új tdf mert mást várnak...
A kw formai keretein belül zenei elemeiben is teljesen emlékeztet a kw-
re, tehát nem mást hanem e paraméterhalmazon belül: jobb minőségűt,
mélységesebb kifejezését a kraftwerkségnek. (Ami a Bartos 2.-n nem
volt cél....)
> (csak úgy f_s_d a szót... :-))) tanultad valahol?)
Sajnos én csak így tudom magam magyarul kifejezni, mert mostmár
felfedhetem a nevem: én vagyok Ralf Hütter és üdvözlöm a Magyar
rajongókat, ügyes skacok vagytok!
> mindenkinek van véleménye.
(Különösen, ha megmondják neki mi az he-he....)
> > 1- Műanyag (virtuál, software szintézis, PCM ízű)
> az pl nekem jó... :-)
Jobb, mintha a Man Machine-n hallható basszust hozó szintit állították
volna üzembe vagy a Computer Worldon lévő elektro-dobhangokat
előállító készüléket használnák az ottani "szőnyeg" orgona hangok
gépeivel????? Csak mert simán megtehetnék, de ők nyílván saját
koncepciójukat fontosabbnak tartják mint magát a zenét amit megölnek
a legmodernebb (szerintem sajnos rossz értelemben) műanyagok
felértékelésével. Ez olyan mint az érett harsogó gyümölcs ami messziről
illatozik de ha beleharapsz nem a nap érlelte cukor töménységét, a
klorofilok szállította sav émelyítő elegyét érzed hanem a korán
leszüretelt, fagyasztott, klónozott matériájét. Elfogadod mert szép...
Hangsúlyozom, nem minden hang ilyen benne.
> > 2- Közhelyes (különösen 2. etap: techno, trance elemek...)
> jajajaja. simán.
>
> > 3- Befejezetlen(ez a mix óta tradíció), kiüresedett
>
> inkább """""tradíció""""" :-)
Nem a mix van kiüresedve!
> ( a mix """""után""""")
A mixet imádom, és annak ellenére, hogy a saját generációm a
halottjának tekinti szinte egyöntetűen (érdekes, a nálam fiatalabbak
akik valahogy már nem a régi kw-ben nőttek fel, már észre sem vették).
De ha feltennénk együtt a The Mixet, talán találnánk közös nevezőt
abban, hogy hol nincsenek teljesen kidolgozva a számok, inkább
elsősegélytapaszoztak.
> > 7- A TDF 2003-ból leginkább egy dolog hiányzik: A zene.
>
> a francokat. a zene nagyon tág. kinek mi.
> minden belefér. valakinek sz_r valakinek nem.
> itt is minden relatív.
El hiszed, hogy csekély 2 óra alatt rámutatnék arra, hogy itt nem
egészen az? (Na ez egyikünknek sem hiányozna....)
A krafwerk attól is Kraftwerk, hogy komolyan lefektette a saját
szabályrendszerét ami automatikusan korlátokat is emel, így szűrve ki
dolgokat, hogy ne férjenek bele (pl: az általad is elismert
közhelyesség). Azóta is ezzel azonosítjuk. Vagy legyen mondjuk The
New Kraftwerk és akkor az egyébként reformációra utaló new szócska
mögé tud sorolni az a szellemtelenebb világ amit e szóval mindíg
jelölnek az annak alternatívájaként létrehozott régivel szemben lásd pl:
a Nu School, Nu Jazz vonulatot. (De ne lásd a Nueva Tango-t mert ott
csak a gyökérhez lekötött zenei szabadságot oldotta fel Astor Piazzolla)
Vagy ne döngesse a mellét Ralfi állandóan azzal, hogy ők mennyire
gépek, meg munkások, meg hi-tech agyvelő és a technika előtt járnak
(Ami rég felzárkózott, leszámítva egyes vocodereiket amik csak azért
nem, mert az egyikből kb. 30 db létezik és piaci ára kb: 5000-8000EU, a
másik meg mindíg 23 000 EU vám és áfa nélkül ha megrendeled a
gyártótól. Egyébként meg 1940-1970 ig fejleszetett technika.) mert
ennek a képzetnek lettek a rabjai miközben azt hiszi hű tud maradni
hozzá akkor is ha csak hangoztatja és nem csinál semmit vagy
éppenséggel ezzel a szöveggel tölti ki a vákumot.
Örülök, hogy nem értesz egyet, mert akkor még van esélyem egyszer
úgy elfogadni mint neked, de jelen álláspontom a "zene"mibenlétéről
körülbelül annyi kb-ot foglalna el, hogy azt írnád f_s_m a szót pedíg ha
jobban elolvasnád, lelked mélyén talán egyet értenél azzal, hogy mi az
ami a TDF-ből hiányzik pedíg még a már lúgozott Expóban is jelen volt.
(pl: a melódia...) M.T.