[Kraftwerk.HU] Korg DW8000

A Tonal Diktatur kraftwerkobarcodesender.com
Wed, 23 Jul 2003 18:04:15 +0200 (CEST)


> > Megkérdezném véleményedet a tárgyban említett hangszerről, 
remélem volt már alkalmad kipróbálni. Ha mégsem: hibrid szinti, 85-ös 
konstrukció. Állítólag a Depeche Mode is használta. Én nagyon
szeretem...

  Megértem a szerelmet! Volt alkalmam eladni a magamét 1 hónapja.
Két elvet nézek, ha megítélek valamit:
1.- Minden szinti alkalmas valamire és a legsiralmasabból is lehet 
kihozni jót. Csodás példa a TB-303 karrierje.
2.- Egy szintinek a legfontosabb paramétere: az ára.
Tehát ár/szolgáltatás viszonylatban nézem a dolgokat részben, amiben 
mondjuk a Kraftwerk mondjuk 150 Eurós software szintijei kapnák a 
legtöbb pontot mégsem tenném őket a zenémbe, és a Synclavierjük 
lenne a leg aránytalanabb én mégis ezt a gépet használnám a 
helyükben. A DW-ben az a jó, hogy jó minőségű önrezonáló analóg 
szűrői vannak és 14 hullámformája amivel még a a Yamaha DX FM-
kristály zongora hangjait is lehet utánozni (elég gyengén). A végén ott 
a jó kis digidelay amivel minden hangszínt megbolondítunk, de nélküle 
laposabb az eredmény. Kár, hogy egy viszonylag átlagosabb, mondjuk 
EMU Esi-32 samplerrel mindezt jobban meg lehet csinálni leszámítva az 
önrezót. Egyszerűen besamplerezzük a 14 hullámformát mondjuk fél 
oktávonként (és ha csak felfele transzponálsz, akkor még 
magasvesztésed sem lesz) és a többi ugyanaz mint a DW-ben, csak a 
delayt kell szimulálnod eszesen. A samplerben ott a 3 burkoló 
hangonként, és minden polifóniára tetszés szerinti mennyiségű 
hullámformát helyezel el a térben és az időben is. A részemről ezért volt 
értelmetlen a DW megtartása. Egyébként szerethető gép csak a 80-as 
évek jellegzetességeiből szerintem nem nagyon lehet kilépni vele. 
Kifejezetten Depeche Modés csörömpölős hangszíneket tudtam rajta 
csinálni de, hogy ők használták volna azt azért kétlem, mert náluk még 
a rosszabbul rögzített felvételeken is hallani, hogy extrém jó minőségű 
szinti kimenetet vesznek fel (1990-ig) ami nem jellemzi a Korg DW-t. Az 
ugyanis lapos, se magasa, se teteje és semmi dinamikája. Egyszóval: a 
digitális hullámformakezelés nagyjából egyenértékű egy rosszabb 
samplerével: a transzpozíció mértéke szerint nő vagy csökken a 
kiolvasási sebesség így okozva kifjezetten sampleres ízt (sajnos). Ami 
utána jön az elég jó, de a rosszabb samplereken is megvan tehát én 
nem tartanám értelmesnek használni a DW-t mert utánozhatatlan 
karaktere nincs. Végy egy Prophet 2000-es samplert és digizz 
hullámokat abba, és olyan Sequential-Prophet szűrőd és analógos 
hangzásod lesz, hogy őrület. Persze az e lapon említett gépek 
egyikében sincs oszcillátor-szinkron, cross vagy ringmodulátor, tehát 
egy felső kategóriás szintit (mikben ezek ott vannak) nem fogja 
helyettesíteni szintézisileg, de ismert a samplerek hihetetlen előnye.... 
 A DW 4 másik szinti mellé elég jó párosítás az 50 ezer Ft körüli 
árkategóriában, ennyiért nem nagyon tudnék jobbat de már csalódást 
okozott a túl sok hasonló ismerettel terhelt agyvelőmnek. 
Minden gép legfőbb értéke, hogy már ott, azonnal elérhetően benne 
vannak a hangszínek és szeretjük. Ez a lényeg.  

> A DM nemigen használta.
> Diktátorunkkal vigyázz, mert virtuálisan legyilkolja a fejedet, hogy 
milyen> vacakság ez máá megintszemétrevaló...:-)
> (TD nehogy komolyan vedd...:-)

 Csak őszinteség, barátaim!...