[Kraftwerk.HU] Radioactivity - is in the air for you and me

activer kraftwerkobarcodesender.com
Wed, 07 May 2003 22:17:25 +0200

Nem tudom mennyire követitek a paksi eseményeket? Tulajdonképpen
meglehetősen aggasztó a helyzet, t.i. olyasmi állt elő, amire az orosz
tervezők nem gondoltak. A tartály, amibe a kazetták omlottak
vizsgáhatatlan, kamerát sem tudnak lebocsátani, mert tönkremegy, tehát
nem látta még senki, hogy pontosan mi a helyzet odalent. Az ott gyűlő
dúsított uránból kb. 40 kg-nak kell összegyűlnie és valamiféle formába
rendeződnie ahhoz, hogy beinduljon a szabályozatlan láncreakció.
Szakértők szerint erre 1% az esély, ami szerintem óriási érték. A
hűtővizet folyamatosan szórják brómmal, amely meggátolja a sugárzó anyag
levegőbe jutását.
Az oroszok most valami olyan megoldást fognak kipróbálni, amit
kifejezetten a paksi szituáció miatt kellett hirtelen kitalálniuk.
Nem túl bíztató. Illés Zoltán, a Parlament Környezetevédelmi
Bizottságának elnöke azt szorgalmazza, hogy kezdődjön meg a magyar
lakosság felkészítése egy esetleges vészhelyzetre...

-activer