[Kraftwerk.HU] Re: [Kraftwerk.HU] Re: [Kraftwerk.HU
] Album jellemző zenetörténet
YoungOld
kraftwerkobarcodesender.com
Tue, 8 Jul 2003 15:09:13 +0200 (CEST)
> Kedves Youngold!
Please YoungOld (nagy O-val). Semmi baj, csak erre kényes vagyok:)))
> Baráti észervételeim V 1.0 Ígérem folyamatosan adózok még a
> kedvenc időtöltésemnek: Kraftwerk- körülileg legyeskedni
> (kukacoskodni).
Te: írjá' mán te is vmit a honlapra:))) De tényleg: amennyit ide írtál,
annyit írhattál volna a hómpédzsre is, neeeeeeem?! Gazdagítsuk már,
ha már megérdemli. Mert megérdemli:)))))
> > Electric Cafe
> > ~~~~~~~~~~~~~
> > Maga az album az eddigi vonulathoz képest...
>
> Magáról az albumokról volt szó eddíg is
Jó-jó, fogalmazásilag nem tetszik neked. De érthető szerintem. Gondold
ezt, mikor az eredetit olvasod: "Az Electric Cafe az eddigi vonulathoz
képest..."
> > kicsit undergroundabb.
>
> Nyílván valamely egyezség alapján szubjektív kritikát írtál, de ezt
ezen
> felül mégsem értem itt mit jelent az underground. (Nekem épp nem
ez
> jutna eszembe róla többek között, mert egy kissé elhagyták a
kísérlező
> bugyborgást így válván jellegzetes 80'-as éveki elektronikus pop
> szerűvé; az utolsó 3 szám kifejezetten populáris; az 1./3. számnak a
> klipje pedig nemzetközileg elismert és díjazott lett, érdekes módon
egy
> nő - Rebecca Allen- digidesigner jóvoltából, ha jól emléxem a névre).
Természetesen ez szubjektív szöveg, jól értetted. Nyilván mást jelent
az underground egy zenésznek (vagy "ipar"belinek--->>> tényleg: ha
ennyire benne vagy, milyen zenédet ismerhetjük esetleg?), mint egy
átlag zenét hallgató emberkének. A lakótársamnak Aphex Twin Drukqs-
ja, vagy egyéb Warp Records-os kiadványok undergroundak (szerinte a
kuyta sem ismeri őket...). Én viszotn úgy látom, hogy a Drukqs a saját
nemében sikeres lett, ezért nem underground (de mondjuk az Autechre
Ganz Graf-ja az). Ezzel csak azt akartam mondani, hogy maga az
underground fogalom egy meglehetősen gumiszerű fogalom. Ha innen
nézem egér, ha onnan, elefánt. Amúgy nem hiszem, hogy ezt az
döntené el, hogy mennyi kísérletező bugybugy van benne, nem a
felhasznált eszközök határozzák meg egy zene underground mivoltát
(hiszen Björk jellegzetesen kísérleti zenei elemeket használ, dolgozik
underground és overground fazonokkal egyaránt, mégis maga Björk
szerintem nem underground - vagyis ez is szubjektív).
Még egy ide: én nem vagyok szakmabeli, speciel repestem az örömtől,
mikor a NEO dedikált egy konci után nekem plakátot, és válthattam
velük pár szót. Vagyis most így a nagy nyilvánosság előtt hivatalosan
felkérlek, írjá' mán vmit, mint szakmabeli, én nem írok olyan mélységű
és tartalmú szöveget, mintha benne lennék a zeneiparban (hangszer
terén is).
> Ha nem haragszol itt az elhanyagolható probléma a következő:
> M.M. és M.M.-el elég jóban vagyok, így bátorkodom megjegyezni,
hogy
> kijelentésük nyílván az említett Commodore-64 korszak körülre
> vonatkozott amikor is ha 1986-ot tekintjük a lemez megjelenésének,
> akkor ők kb. 12-13 évesek voltak és még messze nem szakmabeliek,
> tehát az akkori "szűz" rácsodálkozásuk lelkiállapotát mintául venni
mai
> szakmai érvként- csúsztatás. (Egyébként a lelkes kritikájukkal
teljesen
> egyet értek).
Azért nincs igazad, mert ezt a véleményüket napjainkban is tartják,
nyilván nem akkor voltak szakmabeliek, hanem ma, és ma nyilatkozták
ezt (igaz, a régi időkről). Nekem ez elég.
> > The Mix
> > ~~~~~~~
> > A Mix kivételt képez a lemezek között, mivel nem stúdió album....
> >
> Pedig ott készült. De még mennyire!... "Sor"-lemez!
Jó, ez valóban nem volt egy szakszerű megfogalmazás. Nem úgy
értettem, hogy stúdióban készült-e, vagy sem. Az én laikus
szóhasználatomban (tudom/tudtam eddig is, hogy tévesen) a stúdió
album az, ami teljesen új anyag, nem koncert, nem újramunka, hanem
egy sorba illeszthető album. És a Mix szerintem max. a hossza miatt
tekinthető albumnak. (Björk Selmasong-át sem számítom Björk albumai
közé, hanem egy filmzene, ami koncepcionálisan nem illeszthető bele
eddigi és későbbi munkái közé).
> >....de több, mint egyszerű válogatás....
>
> Hál' űristennek az anyag 90%-át újonnan állították elő. (Sajnos a
10%-
> kal viszont kontrasztos).
Lehet, hogy újonnan állították elő, de mégiscsak az Autobahn szól
rajta, meg a Radioactivity (akármennyire is új átiratban).
> > ....de néha nem érzem azt, amit pl. a Man Machine alatt.
>
> Pedig ez konkrétan nem a Man Machine...
A feelingre értettem, a koherenciára, stb. Mind1.
> > se Bartos, se Flür.....
>
> De! Bartos csinálta a lemezt, és amikor eldobta a kalapácsot (rá a
> kijelzőre) akkor a többiek fel se néztek a bicikli karbantarásból. Ezért
> (olajosan) tapintható, hogy Bartos mikor tolta odébb a biciklit, mert
> háromnegyed részbe maradt a lemezmegmunkálás, amatőr
> megoldásokkal gyorsan betoldva (a hiányzó láncszemet).
Részletekkel
> itt már nem terhelek.
Na látod, erre én azt mondom, hogy senki nem tudhatja, hogy Bartos
kiválása pontosan hogyan zajlott. Még ha ők nyilatkoznak ez ügyben,
az is csa krizsa. Következtetni tudunk, és erős gyanúnkat tudjuk
elmesélni egymásnak. De ezt pontosan csak ők tudják.
design: megint azt tom csak írni: nekem, mint laikusnak ez a szubjektív
véleményem. Az új ismeretek tükrében is tartom magam ahhoz, amit
írtam.
> > Az "albumot" a Musique Non Stop zárja....
>
> Sajnos. Én is zárom soraim (hál' istennek)...
Ejnye, ez elég szubjektív vélemény. Ott vótá' te mikor kiabáltuk, hogy
Non Stop?!?!:)))))))))
Más: azt írtad, személyesen ösmered a NEO tagokat. Remegő és félénk
ujjakkal gépelem be, de mi lenne, ha megkérnéd őket, hogy ugyan
írjanak pár sort a honlapra (akár kritikát, akár technikai írást a
hangszerekről, akár hangulati dolgokat). Tudom, hogy ők is nagyon
szeretik a Kraftwerket, és bár biztos nem időmilliomosok, kellemes
dolog lenne...
Üdv
YoungOld