Honlap » Sajtó » Cikkek, írások 2005-ben »

Karl Bartos

Megnyitó a the Tata Bojs-nak
Mikor: április 7., csütörtök, este 6
Hol: Roxy
Jegyek: 396-450 Kc a Ticketpro-nál, Ticketstream-nél és a helyszínen

Prague Post
(James Scanlon)

Bartos közvetlenül azután folytatta saját életét, hogy elhagyta a Kraftwerket. 1992-ben elkezdte első szólóprojektjét, az Electric Music-ot, és egy évvel később a kritika nagy örömére kiadta az Esperanto albumot. Mindazonáltal legutolsó ajánlata, a Communication kelt figyelmet.

A Communication kétségkívül Kraftwerk-hangzású. De a maga utánozhatatlan módján Bartos popos érzékenységet visz bele, ami kiemeli a modern élet mindennapi képeit. Még mindig a robotszerű hangzást választja, de megpróbálja saját természetes manduláit is a "Life" és "15 Minutes of Fame" jellegű dalokon. Amikor megkérdeztük, hogy az előbbi egy megromlott kapcsolatról szólt-e, Bartos azt válaszolta, "Nem fogom megmagyarázni ezeket a dalokat, mert egyszerűen túl személyesek."
Mi a helyzet az "elektronikai majomemberekkel" - ez biztos nem túl személyes? "Nem, ez az után jutott eszembe, hogy újra megnéztem a 2001 Űrodüsszeiát", mondja. "A film elején látjuk ezt a majomembert, aki feldob egy csontot a levegőbe, és az űrhajóvá változik, az evolúciót szombolizálva. Most mi vagyunk az elektronikai majomemberek, elektronikus csontokat dobunk fel a levegőbe, de sajnos nem változnak űrhajókká. Visszaesnek ránk."

Bartos jelenleg Németországban és Svájcban turnézik, prágai bemutató előadására melegítve. "90 perces szettet fogok játszani," ígéri."A felét azok a dalok fogják alkotni, melyekben részt vettem, amikor a Kraftwerkben voltam, mint például a "The Robots", a "The Model", a "Computer World", "Computer Love" - mind az én kézjegyemet viselő dalok. Az előadás többi része pedig a Communication-ről lesz.

Bartost talán megtagadják korábbi robottársai. De a maga egyedülálló módján továbbra is a titokzatos teuton rezsim élő, felüdítő alkotórésze marad.

eredeti: http://www.praguepost.com

fordította [PJ] Júlia